До навчальних досягнень студентів з інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
теоретична база знань: уявлення про інформацію, її
властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні
принципи розв'язування задач за допомогою комп’ютера з використанням
програмного забезпечення загального та конкретно-предметного
призначення, формулювання проблем і постановку задач, побудову
відповідних інформаційних моделей, основи алгоритмізації і
програмування, принципи будови та дії комп’ютера, уявлення про
можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних
відомостей.
практичні навички: навички роботи з пристроями
введення-виведення даних, прикладним програмним забезпеченням
загального і навчального призначення – програмами технічного
обслуговування апаратної складової, операційними системами, програмами
для архівування файлів, антивірусними програмами, редакторами текстів,
графічними редакторами, засобами підготовки комп’ютерних презентацій та
публікацій, табличними процесорами, системами управління базами даних,
інформаційно-пошуковими системами, експертними системами.
мультимедійними комп’ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними
засобами для комп’ютерної підтримки навчання з різних предметів,
програмами-браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, програмами
для роботи з електронною поштою та телеконференціями, пошуку потрібних
відомостей в глобальній мережі Інтернет, створення гіпертекстових
сторінок тощо; навички складання, описування та реалізації найпростіших
алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх подання, зокрема
деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки студентів з інформатики здійснюється в двох
аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями та здатність до
застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами
діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень студентів з
інформатики, що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що
досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі
вказані для попередніх рівнів знання, уміння і навички опановані студентом.
Рівні навчальних досягнень (I-IV) Бали (1-12) Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів І Початковий 1 Студент: • розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі; • знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою 2 Студент: • розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них 3 Студент: • має фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих умінь та навичок ІІ Середній 4 Студент: • має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; • може за допомогою вчителя виконати просте навчальне завдання; • має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері 5 Студент: • має рівень знань вищий, ніж початковий; • може з допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків; • має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання інформації на комп’ютері 6 Студент: • знайомий з основними поняттями навчального матеріалу; • може самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; • вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; • має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання інформації на комп’ютері ІІІ Достатній 7 Студент: • вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; • може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи, та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; • вміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою 8 Студент: • вміє аналізувати навчальну інформацію, в цілому самостійно застосовувати її на практиці; • вміє контролювати власну діяльність; • самостійно виправляє вказані вчителем помилки; • самостійно визначає спосіб розв’язання навчальної задачі; • вміє використовувати інтерактивну довідкову систему 9 Студент: • вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; • вміє узагальнювати і систематизувати навчальну інформацію; • самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання; • самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; • може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; • вільно володіє клавіатурою ІV Високий 10 Знання, вміння і навички учня повністю відповідають вимогам державної програми. Студент: • володіє глибокими, міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; • вміє знаходити додаткову інформацію та самостійно використовувати її для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей, судження його логічні і достатньо обґрунтовані; • має певні навички керування інформаційною системою 11 Студент: • володіє узагальненими знаннями з предмету; • вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; • вміє самостійно знаходити джерела інформації і використовувати її відповідно до мети і завдань власної пізнавальної діяльності; • використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; • вміє виконувати завдання, не передбачені шкільною програмою • має стійкі навички керування інформаційною системою 12 Студент: • має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує; • самостійно розвиває власні обдарування і нахили; • вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для доповнення власних знань та розв’язування задач; • має стійкі навички керування інформаційною системою у нестандартних ситуаціях